lördag 28 juni 2008

Först var mormor och sedan kom tv.......

En familj börjar för det mesta med gammelmormor och gammelmorfar och slutar med dej.                              Inga 7 år.

Min farmor och farfar är ganska unga. Det är för att dom var barn när dom föddes.          Emil   7 år

Farfar tyckrt inte om bråk. Särskilt inte runt omkretsen av hans öron. Då får han muskelsmärtor i huvudet.         Tony 6 år.

En gång var farmor puts väck. Vi visste inte varför. Men så hade hon åkt buss med någon  hon lärt känna på en bänk utanför affären och plötsligt var hon tillbaka igen.                    Jon 7 år.

Mormor dog innan jag föddes. stackarn.                     Emilie 5 år.

Min farfars själ har slagit ner på en fjälltopp.              Andreas 7 år.

Jag önskar mej en råtta, men varje gång jag säger det så kräks mormor. Gordon Lee 6 år

Mormor säger att folk inte visar så sunt snusförnuft idag.  Beata 8 år.

Farfar är bra! När han är barnvakt slipper vi sova, för han glömmer bort det. Så somnar han istället och när han vaknar har han glömt bort det. Kjetil 6 år.

Gammelfarfar är mager som en stång, men så är han gammal också. Han är helt uppe i åren.                         Ole 5 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar