söndag 29 juni 2008

Sagt av barn.

Morfar tycker att det är bra att de sandar på vägen, för hans ben har liksom blivit lite tungrodda.                           Gustav    6 år.

Mormor tycker inte om att jag klär mej vuxet. Hon tycker att jag ser dum ut, men jag tycker att jag ser riktigt klok ut.      Kathinka 7 år.

Det är jätteskönt att ha farföräldrar som bor långt bort, för då slipper man det dagliga tjatet.       Jesper 7 år.

Barnen ska ärva jorden. Men jag ska också ärva ett silverhjärta med pappas tänder i av farmor.             Claire 5 år.

Gamla människor tycker om att sitta i skymningen och se på ljuset.   Ninni 8 år.

Barndomsminnen är något man måste dras med hela livet.    Hans 6 år.

Det har blivit mycket lättare att vara kvinna. Förr i tiden blev de brända på bål                              Benedicte 5 år.

Många i min familj är döda och hänger på väggen.          Tobias 6 år.

Det som var lättare förr i världen var att man visste lite mer om sin egen familj, Man kunde ana konturerna av den, kan man säga.      Per 9 år.

Förr i tiden arbetade inte mammorna. De gick bara hemma och fick blommor som barnen plockade till dem i skogen. De var inte värda dem.  Therese  8 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar