lördag 26 juli 2008

Här kommer lite som våra gulliga barn tänkt och sagt.

Att vara en ängel är ett typiskt kvinnoyrke.             Louise  7 år.

Änglar och spöken är nästan detsamma, bortsett från att spöken är gjorda av lakan medan änglar är gjorda av fjädrar.   Joachim   7 år.

Änglar är vanliga i himlen. Det som är ovanligt däruppe är män.        Zindy  7 år.

Jag har aldrig sett någon ängel, men jag har sett en tandläkare.          Mimmi  6 år.

Det finns två slags änglar. Vanliga änglar och skyddsänglar. Skyddsänglar blir skjutna från kanoner. Och de är rufsigare i håret. Ann-Sophie  6 år.

Pojkar kan inte bli änglar.        Siri   7 år.

Bögar kan bli änglar för de putsar sina fjädrar.       Vilde  7 år.

Bögar är faktiskt helt vanligt folk även om de inte gillar tanter.    Mathias   7 år.

Just det. Ibland gillar jag inte min mamma. Jag tycker hon rotar för mycket på mig.                      Lydia  7 år.

Jag kanske ska bli bög, för jag tycker inte så mycket om flickor.      Henrik  8 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar