onsdag 30 juli 2008

Lite mer som våra gulliga barn tänkt och sagt.

Jag har sett Prinsessan Diana på TV. Men tyvärr var hon redan död, så jag såg bara blommorna.               Stina 8 år.

Sverige är ett kungadöme. Det betyder att kungen dömer folket.     Lars-Ove   8 år

Jag tycker att det är tröttsamt med prinsar. De tror liksom alltid att de är finare än andra. I alla fall de  prinsar jag känner.  Hilde 8 år.

En prins kan inte heta vad som helst. Han kan inte heta Peter Dass eller Hamza Khan. Han kan inte heta Musse Pigg heller.   Hamza  8 år.

Vår granne är en liten kung. Han tror att han äger hela parkeringsplatsen.  Otto 7 år.

Jag vet inte om någon i min familj är adlig, men kanske farmor är det, eftersom hon har en fin skinnväska som hon fick av farfar när han hade varit i Amerika.       Elise   9 år.

Politiker har egentligen vanliga kroppar, men de har större huvuden.  Emil  6 år.

Vår granne  är politiker, men hon  tycker om att se ut som en vanlig mamma, så det är en hemlighet.    Tina  6 år.

Politiker bestämmer väldigt mycket och så ser de nästan normala ut. Särskilt bakifrån......        Lukas  6 år.

...... men nerifrån och upp ser de skumma ut.   Jan 5 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar