lördag 19 juli 2008

Mer gulligt som barn tänkt och sagt..

Mamma har bara ett halvtidsjobb. Resten av dagen är hon ingenting.  Marie  5 år.

Jag är väldigt irriterad när de vuxna tjatar om vad jag ska bli. Jag är ju någonting eller hur? Jag är ett barn.    Erik  6 år.

Om lärarna också hade haft jobb så hade barnen inte haft någonstans att vara.      Hanna 7 år.

Min mamma bara jobbar och jobbar för att tjäna pengar till mat, ändå är jag nästan aldrig hungrig.        Matilda 6 år.

Jag ska bli rik när jag blir stor. Och så ska jag vara mycket i utlandet, för jag tycker om att bli brun.                  Petter  7 år.

Jag tror inte man blir lyckligare av pengar. Jag tror bara man blir gladare.     Jörgen 6 år.

Yrkeslivet är något som man inte slipper undan, om man inte flyr till Spanien.   Markus   6 år.

Vuxna har lärt sig att ta sig samman. De är kloka och ologiska.    Alexander  7 år.

Skolans jobb är att utbilda barn till vuxna.   Raymond  8 år.

Förr eller senare blir man vuxen och till slut dör man.     Maiken  6år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar