tisdag 14 oktober 2008

Mera som barn sagt och tänkt.

SKOLA, UTBILDNING OCH ARBETE!

Speciallärare är så speciella att de inte kan släppas lösa på vanliga barn.   Jacob  8 år

Om man vill bli något som man inte är måste man gå i skolan.  Nina  7 år

Jag vet inte vad jag ska bli. Det beror på min levnadsstandard.  Martin 9 år

Baroner är så rika att de inte behöver arbeta. Jag ska bli baron. Jag tror att det är intressant.   Jonathan  7 år

Jag har tänkt bli rik. Därför kommer jag att göra militärtjänst.  Jesper  7 år

Jag är ganska rik, för jag äger mitt rum.  Isak 6 år

Barn har sina egna rum för att få lite privatliv.  Marius  8 år

Egentligen är det inte så tråkigt i skolan om man bara gör andra saker än det som läraren säger.    Nina  7 år

              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar