onsdag 23 maj 2012

Med lite färg och många penseldrag!!

Lite galet......

-Hur kan du veta att det är fru Johansson som
spritt ut ryktet att du stulit potatis i grannens trädgård?
-Jo, hon var den enda som såg när jag gjorde det.

-Kalle har så stora fötter så han har fått jobb hos
Brandkåren. Han ska stampa ut skogsbränder.
Var ju inte igår jag målade detta.  Var en av dom första saker jag målade. Hade inte rätt färg för att måla på terrakotta. Jag har målat med allmogefärg och sen lackat på den.  Korgen är målad med färg med sand i.



9 kommentarer:

  1. Tack kära du! det stämmer riktigt bra må jag säga ;) hur är läget med dig annars? Åh, spännande!

    SvaraRadera
  2. Ja det är trädet som det kommer så goa äpplen ifrån.. Jag tror att du har kul och njuter när du gör alla de här fina sakerna som du gör... ha en bra dag!! Kram!

    SvaraRadera
  3. Godmorgon. Ja de är bra, Måste vara rädd om dig !! Tack detsamma !! Kramar !!

    SvaraRadera
  4. Hej min vän! Jättefint!!!! Korgen ser ju ut som en riktig kort med hjälp av sanden! Jotack, barnen hade skött sej galant. Tack för goa ord! Ikväll ska jag på pysselkväll, sista för sässongen. Då blir det underbar fika och /eller något lättare som tex potatissallad o kallskuret. Har inte en aning om vad jag ska göra, blir spännande när jag kommer dit. Min kompis som jag brukar åka med ska pynta ett gammalt fönster. Ska bli kul att se! Solen skiner här, hoppas samma sol kikar på dej oxå raring. Haha jag mina barn får lördagsgodis som dom aldrig äter upp, så det blir att det finns nåt i munnen nån annan dag oxå... Men jag ska försöka muta dom lite :) Önskar dej en härlig lill lördag! Kram i mängder/Charly

    SvaraRadera
  5. Tack så jättemkt för alla fina ord! Haha har faktiskt funderat på att göra en fotobok på smartphoto.se finns fina som man kan göra, frågan är bara vad jag ska ha boken till...;)Jo lägg ut dina smultron, vill se!!! kram

    SvaraRadera
  6. +12 klart att det är för varmt för att putsa fönster...Rackarns det bor ju en liten konstnär i din kropp,vackert..Oj Oj du verkar bo mitt i en självservering,,det bara kommer godsaker..Haé Kram.

    SvaraRadera
  7. Stampa bränder är nog bra - men det tar så lång tid ;) Korgen är så fin, så fin! :) Kram

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!
    Vad mycket fint du har pysslat på med genom åren! =)
    Hoppas kursen blir trevlig imorgon och intressant att få höra om blomman, lycka till med att hitta de olika produkterna också! =)
    Det går bra med växterna, men salladen tog sig inte så får plantera nytt sen. Zinnian fick jag upp 4 små skott av men två har dött, hoppas kunna rädda de två som är kvar, annars får jag så nya!
    Hoppas du får en fin tosdag, jag hoppas på sol då vi har Vårruset imorgon kväll!
    Kram Elenor

    SvaraRadera