torsdag 30 augusti 2012

Hur snett och vint kan man göra?




Kul med särskrivningar...

BIND GALEN - Innan han skadar någon
SNOR KRÅKA - Stjäl en fågel
JÄST SVAMP - Alkoholhaltig
ETT STYCKE MORD - Vill ni beställa något mer?
 
När jag skulle väva så var inte mitt intresse så stort som textilläraren trodde. Alla måste väva en löpare det här var när jag gick i sjuan. Med mycket möda och stort besvär fick jag till den här. Men den fina kanten man skulle ha blev inte så fin. Så nu fick min mamma hjälpa mej och fålla långsidorna så den blev bättre. Jag var inte intresserad av syslöjd i skolan och nu håller jag på så mycket.  Jag har använt mästerverket för flera år sen. Jag har vävt en matta med min mormors hjälp.






9 kommentarer:

  1. Hej du,,Jo visst har man pallat i sin barndom,men aldrig blivit jagad av en beväpnad gubbe..
    Jag köper en köttkorv och tysk rökt skinka nästan alltid när jag är på Lid´l,,sen grönsaker tycker jag dom har prima klass på..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Mamma har allers så får mönster därifrån :)
    Kan jag tänka mig att det var.
    Låter så gott!
    Jag vävde nog aldrig något i skolan.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag var inte heller intresserad av syslöjden,och ändå blev det så att i många år sydde jag kläder till barnen och mej.Ja det var så härligt att få se hästarna och hur de arbetade med dom.Barbro kan engelska så du behöver inte översätta!Ha en bra kväll! Kramen!

    SvaraRadera
  4. Det är konstigt, vi mognar allihop! Jag ville asfaltera allt så jag skulle slippa rensa ogräs. Nu tycker jag att det är rätt skönt och dessutom blir det vackert med alla växter! :) Kram

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Fina färger på löparen! =) Tänka sig hur det går, att du är så inne på sy mm numera! =)
    Jag använder min rosa limflaska eller 3D kuddar emellanåt! =)
    Roligt att höra att du hade en bra pratstund häromkvällen! Här har det varit kvavt och regnat av och till, får se vad vi får för väder imorgon!
    Haft en trevlig stund på torsdagsmiddagen och slöar mest nu innan sovdax!
    Ha det så bra!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  6. Tänk vad intressen kan ändras över tid!

    SvaraRadera
  7. Du är så duktig! :) Allt bra annars? :) SV: åhh nyfångad abbore, mums!! Ja, jag ska oxå kolla det programmet igen. Jätteintressant! :) Har inte fått något svar än, men skanske kikar in i veckan! :) Kram

    SvaraRadera
  8. Gomiddag vännen! Här är det mest mulet.. vädret alltså.. Kram!

    SvaraRadera