onsdag 23 januari 2013

Istället för blommor!







Försäkringscitat
Texter som Försäkringsbolag tagit mot från drabbade kunder.

Motorcyklisten avled senare av skadorna han till  
fogades på Karlstads Lasarett.

Vid kollisionstillfället befann jag mig i sittande ställning
på Dr Lindgrens toalett varför jag inte kunde göra något
 för att avvärja skadan.

Min man mådde illa så det gällde att få tag i en annan man.






Istället för blommor har jag bakat bullar som jag ska ta med när vi ska bort på fredag. Är alltid uppskattat när jag kommer med hembakat. 



Igår blev en bra stund vid strykbrädan har strukit alla juldukar och gardiner.




Sen blev det städat på dom hyllor där jag har juldukar och julgardiner. Kasta en massa som inte används. Har massa julbonader och några påskbonader som jag broderat som aldrig används.
Dom fick en plats långt in i linneskåpet.
Hittade dukar som min mamma sydde när hon var ung. Den här är sydd av lakansväv. På den tiden fick man ta vad som fanns. Hon har sytt ihop två vävar. Man ser skarven som är mitt på ljusstaken.
 
Den här har hon oxå sytt. Tycker ni fransarna ser konstiga ut? Det är min pappa som använde duken när han var själv och det där med fixa fransar när han tvättat gjorde han ej.






 

10 kommentarer:

  1. Tycker att det var ett bra sätt att ge bullar istället för blommor!! Kommunen har en bra grej här. De låter de utförsäkrade få jobb hos pensionärer.Och pensionärerna betalar en billig peng för att få utfört jobb som skottning,gräsklippning m.m.Kjell har varit på korttidsboendet från fredag till tisdag em.Så han slipper nog få kräksjukan.Jag har en mjölkkanna kvar.Ha en bra dag! Kramen!

    SvaraRadera
  2. Nej jag har inte fyllt år eller något. Min pappa är så snäll och köpte den ändå för att jag ville ha den.

    Nej det är klart, det lr ju bli super dammigt hemma hos er när de ska fixa. När jag gör semlor river jag mandelmassan och blandar med grädde plus att det jag gröper ur bullarna blandas ner med mandelmassan. Sambon vill ha mycket fyllning haha. Vill ju inte slänga det jag gröper ur, men de fungerar bra att blanda ner så:)

    Då får jag hoppas att du hittar en ny bra promenadrunda. Själv ska jag strax fara och träna:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Hembakat är aldrig fel att ta med! =)
    Tjusiga dukar din mamma sydde!
    Hoppas du kan hitta en bra promenadväg också!
    Här är det jobb, sedan föreläsning och hemfärd!
    Ska om affärn och hämta ett paket och sedan förbereda inför morgondagens middag!
    Ha en fin dag!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  4. Bullar är väl det bästa man kan ge bort. Jag skulle gärna få dem av dig.

    Din julduk av lakan är väldans fin. Vackert broderad. Det är ju härligt att ha gamla broderier i sin ägo. Jag har en hel del, men dem har jag broderat själv, men många är över 50 år och jag använder dem inte längre. Men kasta dem? Icke sa Nicke!

    Sv: Visst är det fint i Combinas skyltning. Det är kompisen Gittan som skyltar.

    Det är Sibbe som lagar maten, bakar och diskar hos oss. Jag tvättar, stryker och städar. Så läser jag veckotidningar påstår Sibbe, men det är inte sant. Vi delar helt enkelt på jobben, pensionister som vi är. Båda måste ju har nåt för sig. Jag handarbetar ju mycket också. För tillfället har jag en bebiskofta och mössa på gång, som mitt fjärde blivande Barnbarns barn ska få efter födseln i mars.

    Jag har orkidéer över hela huset och de blommar alla, men inte på en gång utan de avlöser varann. Men de har det inte svalt. Bara Baloo.

    Som väl är så har jag inte haft problem med socker, men det ger sig, när vi ska till farbror doktorn snart. Vi har ju redan tagit proverna.

    Jag ska inte ordna något i hyllorna, för jag har tvättstugan idag. Börjar klockan 12.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  5. Hej du,,Ja samma här i mina skåp ligger en del som aldrig kommer att användas,tror jag,inte av mig,,kanske något av barnbarnen kan bli intresserad,vem vet,,så det får vara kvar..Haé Kram.

    SvaraRadera
  6. Ja du,visst kan jag ta ett glas rött även mitt i veckan,sen till helgen kan det bli 2 oxå,ibland..Haé Kram.

    SvaraRadera
  7. Man vågar nästan i inte använda dom gamla dukarna som nära och kära har gjort i sitt anletes svett, men i hyllorna får ju ingen se dom... Kramar

    SvaraRadera
  8. Fina dukar. Jag brukar också ge bort bröd eller kakor eller nått som jag gjort. Det är nästan bättre än blommor....eller hur. Skopåsen visar jag efter söndag. Vill inte att min vän ska se den. Men på söndag prästvigs hon, då kan jag lägga upp en bild. Att göra smycken är faktiskt ok för muskler och leder. Fast ibland är det svårt, jag har inte finmotoriken i fingrarna ibland, eller handleder som värker. MEN ibland är det också sköööönt att släppa smärtan i nacken, jag glömmer bort den när jag pysslar. Ska lägga upp några bilder någon dag, på armband och halsband som är lätta att göra. KRAMIZ jaja

    SvaraRadera
  9. Häftigt.... Den där röda duken :D Jag har en nästan likadan i samma färg!!!!!

    SvaraRadera
  10. Ja det var ett bra val han gjorde :)
    Ja usch , sommaren känns väldigt långt borta.
    Smart idé, så borde jag göra med alla colapengar.
    Förstår bullar blir minst lika uppskattade :)
    Kram

    SvaraRadera