torsdag 25 april 2013

Risgrynskonst

 
 
 





Nittioåriga Hulda har varit frälsningssoldat i hela
sitt vuxna liv, besöker gamla och ensamma för att
skänka en stunds förströelse med sitt dragspel.
Med sig har hon den sjuttioåriga dottern Eva.
Sent framemot eftermiddagen suckar Eva och säger
att hon måste vila mellan varven. Hulda skakar på
och säger:
-Lilla vän, vi har massor kvar att hälsa på. Men det är
väl sånt här som händer när man tar med sig ungarna.



Chen Forng-Sheans konstverk behöver inte någon jättelokal när han ställer ut sina konstverk.
Chen målar sina konstverk på små risgryn som är 5x3 millimeter.


 
 
 
 
 

 
 
 

6 kommentarer:

  1. Hejsan..Ja nu är det som vanligt igen,vattnet bortpumpat..Ja jag ska ha det så bra jag kan på Cypern,,jag har min lilla laptop med mig,,hoppas jag får tillgång till nätet på hotellet..Blir tidig avfärd härifrån i natt med Upptåget 03:23..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Snacka om att gilla att pilla med småsaker!! Tufft!

    - Tack så mycket. Ja men visst är hon fin. Samojeden är en av de få raserna som jag tycker är gulliga även när de är äldre, annars är ju alltid valpar för söta vilken ras de än må ha.

    Nej vilken blomma blommar efterblåsippan? Vitsippor? Eller de kanske redan kommit?
    Nu börjar jag längta efter körsbärs- och äppleträdsblommor.

    Jag tror att båda de där bilderna på min blogg är stockrosor. Har googlat lite och tycker det verkar se ut som det (och de kan ju se ut på olika vis).

    Har ni fint väder? Här är det grått, men regnfritt än så länge.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Helt otroligt så mycket duktiga människor det finns! :) Man kan inte låta bli att vara imponerad!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej min vän, där ligger man i lä ;D
    Har varit på Ålands hav och firat min lilla mamma som fyllde 75 år. Ätit o druckit gott och bara haft ett kanon mysigt dygn.
    Nu åter i verkligheten. Skönt det snart är helg igen, då ska jag sälja på loppis.
    Önskar dej en fin em o stora varma kramar

    SvaraRadera
  5. Sofie säger tack :)
    Trist när allt inte funkar. Hoppas du kommer till biltema snart då, jag vill också dit. Synd man inte kan beställa hem därifrån.
    Att fästa trådar tar lite tid men ett måste och sen blir det så fint när allt är klart :)
    Det kan man kalla konst!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!
    Spännande med risgrynskonst! =)
    Hoppas det gick bra med tröjan igår och att jackan gick bra att tvätta också!
    Här är det lite sol och mulet ute, igår har vi sol, regn och hagel!
    Jobb hela dagen, sedan hem och packa, slå in paket och åka iväg på dans! =)
    Hoppas du får en fin helg!
    Kram Elenor

    SvaraRadera