lördag 10 augusti 2013

Har blivit uttagen som idéutvecklare ;.)





Arla Kvarg
På uppdrag av Smartson och Arla testar nu 1 000 idéutvecklare tre olika sorters kvarg.
Via en extern bloggplattform presenterar de sina tankar och idéer för att utveckla
framtidens kvargprodukter.

Hur använder du kvarg idag? När äter du det och vilka behov fyller produkten i din vardag?
 Och hur kan kvarg utvecklas? Det är frågor som Smartsons idéutvecklare nu diskuterar.
Kvarg är en mejeriprodukt som blivit allt mer populär de senaste åren och består av skummjölk
 som ystas med mjölksyrakultur och ystenzym till en slät ostmassa som smaksätts med grädde.

Idéutveckla mejeriprodukter med oss
Det mesta som är gott och nyttigt kommer direkt från naturen. Produkterna från Arla innehåller
 därför naturliga ingredienser så långt det är möjligt. Tillsammans med dig vill vi nu ta nya steg för
vår produktutveckling och bjuder nu in alla som vill vara med och prova på kvarg i sin vardag.
 Kvarg är en naturlig mjölkprodukt med ett högt innehåll av protein samtidigt som det möjliggör
 ett lågt innehåll av fett. Vår kvargproduker innehåller idag mellan 1 till 10 % fetthalt.
 Välkommen till Arlas värld och hjälp oss att utveckla framtidens produkter med oss.
 
 
 
Jag har aldrig smakat på Arlas kvarg var ju riktigt gott. Har kommit på en massa smakidéer till kvargen.
Som tack fick man tre kuponger och hämta ut jag testade vanilj, citron, har en kupong kvar letar efter hallonsmak
den tror jag är god.


 
 
 

 







 
      

6 kommentarer:

  1. Jag har aldrig ätit kvarg men inbillar mig att den liknar keso. Är det så?Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har inte provat kvarg är det det samma som kesella??SVAR:Jag läste det Var det något speciellt du tänkte på?. Du... små kokta rödbetor med smör är också gott!! Ha en bra dag vännen! Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej du,,Ja hon var mysig med nålar i häcken..
    Jag har haft sonen med familj på besök sen i går,blev lite mys och Snoozande,,Haé Kram.

    SvaraRadera
  4. Jag äter inte kvarg - keso däremot är gott! Lycka till med produktutvecklingen! Kram

    SvaraRadera
  5. Tack det blir den nog.
    Har inte hört något mer men får nog höra av mig i veckan igen och se.
    Nej ska märka dom i veckan, måste köpa en penna också. Men jag ska ju vara med hela veckan så har lite tid till på mig.
    Gott och bra med redan smaksatt kvarg.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Spännande, tror jag har bakat muffins med sådan kvarg för nåt år sedan, blev inte alls tokigt! =)
    Kram Elenor

    SvaraRadera