onsdag 23 juli 2014

Mandalas ;-)







Har du testat att måla Mandalas?

Vi satt ett gäng på 12  tjejer=tanter och målade. Har väl aldrig varit så tyst i lokalen som den gången. Ganska kul att se när flera målar samma bild hur färgsättningen är. Jag målade i pastellfärger.

Att måla Mandalas har en positiv inverkan på både barn och vuxna. Alla får ro och känner avslappning. Mandalas börjar att målas utifrån och in mot cirkeln.

Att färglägga en Mandala är meditation i rörelse.
 Står en massa text i min Bok med Mandalas.



Kom att tänka på min pappa i måndags när jag såg datum och vem som hade namnsdag. Jag skulle egentligen kikat ut i  stora världen den dagen. Hade jag gjort det hade jag fått heta Johanna. Min pappa sa att han då skulle kallat mej för  VisselJohanna. 






 Ha en bra dag!



4 kommentarer:

  1. Jag har inte målat Mandalas . han var kul din pappa! Här är det 30,1. Jag dricker så att man får springa på toan stup i kvarten. Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Vad trevligt att sitta och måla tillsammans, har inte testat att måla mandalas. Trevvligt att ni får gosaker från grannarna men trist att det förekommer stölder på kolonilotten, tycker att man inte ska ta från andra.
    Nya budet är förrådet från söndag och ev inflyttning tisdag eller onsdag. De har bokat flyttstäd till måndag så då hoppas jag det är riktig skött av en firma.
    Vi har packat en massa idag, ska forsätta i helgen och hoppas på lite mer vind som blåser genom lägenheten för nu är det bastu här inne. Snart dax att sova, får hoppas att det går inatt!
    Ha det så bra!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Hoppas kommentaren kom fram, råkade trycka på fel knapp, annars får jag skriva om det imorgon!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  4. Vi gjorde många Mandalamålningar med barnen när jag jobbade. Jag tror att nästan alla gillar det. Varma kramar.

    SvaraRadera