måndag 25 augusti 2014

Rosa Bandet







I september ska jag sätta fart på några tanter. Jag ska hålla i en kurs.  Jag har köpt garn.



Har beskrivning på hur man gör virkade och stickade  Rosa Band Man kan sticka/virka med en tunn guldtråd eller dokorera med ett hjärta och små pärlor.



Mina garner köper jag på Ratrikå för varje Rosabandet garnpaket som han säljer sätter han in 25 kronor till Bröstcancerfonden.

Min tanke är att dom Rosa Band som virkas får var och en sälja och ge mej pengarna. Så sätter jag in det på Bröstcancerfonden.

Oktober är ju Rosa månaden varje år.






7 kommentarer:

  1. Hej!
    Söt kisse!
    Ja och mina rosor kan du kolla in på Laura Ashley.Finns att köpa massor av tyger och tapeter.Guddomligt vackert!
    Kram,Inger

    SvaraRadera
  2. Bra av dej att få fart på tanterna! Det var Dooles som jag bjöd på! Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilken otroligt bra idé! Jag är nyfiken på det där namnet du skrev om hos mig. Lycka till med banden.

    SvaraRadera
  4. Gulligt med sköldpaddor, har du tagit någon bild?
    Jättebra initiativ :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej vännen min! Vad vackert! O mycket god sak!
    Duktig du är som går på 5:2! Jag har gått upp 4kg i sommar, så nu är det endast -10... Hade gått ner -14 före sommaren... Sakta men säkert ner, fort som f-n upp :( Men jag har bara haft negativ energi runt mig i sommar o slarvat med mat o motion. Sover uruselt o känner mej konstant stressad.. Så i måndags tog jag tag i det igen o idag stod det -1kg på vågen. Så nu du... Vi åker till Gran Canaria 2veckor i december för att bara umgås o ha det gott eftersom semestern inte blev någon semester... Så då måste jag ha bort minst 5kg så man slipper ligga i busken för man inte vill visa sina volanger i sidorna.....
    Lycka till med dina kilon! Kör så det ryker! Heja heja!
    Tack för att du finns!
    Kram Charly

    SvaraRadera
  6. Vilken fin idé:) Hoppas det blir många rosaband virkade/stickade.

    Att komma hem var ingen höjdare alls. Visst solen har faktiskt lyst varje dag, men kylan, usch, den tål jag inte. På cypern hade vi runt 35 grader. Det var en dag som sa att det var närmare 40 grader några dagarna.

    kram

    SvaraRadera
  7. Heej! :D Det var inte igår, hur är det med dig?? Har du haft en fin sommar!?? :) Jag bloggar sällan men kikar in då och då... Så fin färg på garnet, bra att en slant går till cancerfonden!!! Ta hand om dig!! Kram

    SvaraRadera