fredag 10 juli 2015

Samarbete :-)





Jag är med i en grupp som heter "Handarbete för välgörenhet"  Där såg jag en tjej-tant som hade massa garner och frågade om det fanns några som ville göra barn filtar. Jag nappade på det och hon skickade hem garnet till mej.
Stickade den här filten med luva, virkade luftmaskor som jag satt i luvan, jag knyter rosetten åt fel håll så inte något ska hänga ner i ansiktet på bebisen.
Den här filten ska få värma en liten. Jag skickar allt jag stickat till ett ställe så paketerar dom och skickar till ställen där det behövs värme för dom små.


Filten är stickad med dubbelt garn och stickor nummer 7. Så här blir den när man viker.



Fick det här Tack-brevet i veckan, gulligt gjort att skicka till alla som stickar och skickar.







7 kommentarer:

  1. Den filten kommer säkerligen att bli omtyckt och använd. Så gulligt att skicka tackbrev. Det måste vara kul att få lite uppskattning också.

    SvaraRadera
  2. Så duktig du är! .....Oj då har du tre "barn" med honom :-). ja jag har planerat att åka på bloggträffen Kram!

    SvaraRadera
  3. Du har ett hjärta av guld.
    Tänk så många du gläder och värmer.
    Önskar dig en trevlig helg/ Eva

    SvaraRadera
  4. Vad jag är glad för ditt välgörenhetsarbete! Det är så många som behöver något värmande när katastrofen är framme!
    Bra gjort!

    SvaraRadera
  5. Vilket fint brev! Du är så duktig du skruttmärtha!! :D SV: Jaa, här är det inte lika varmt längre, var endast 14 grader igår morse... Haha jaa, du skulle garanterat stå vid garnhyllorna på Gekås. ;) Spännande med en klänning, hoppas att det går bra med den och att du har en bra kväll nu! Kram

    SvaraRadera
  6. Hej vännen ! är tillbaka med en massa ny energi, och hoppas att du smittas
    av det också, hihi...!
    Fast jag vet att du är så flitig och energisk med allt med handarbetet att göra !
    Och "handarbete för välgörenhet",
    filten med luva, vad gullig och söt den blev !! Du är makalös med
    alla dina söta handarbete idén !

    Skickar en massa sommarkramar till dig !


    SvaraRadera
  7. Det tacket värmer väl oerhört. Men jag tror att de fina stickade plaggen blir varma och goa till kalla dagar för de små.
    Bra gjort, kram/ Eva

    SvaraRadera